Projektek

  • Öko — Flotta projekt

    (Magyar) A DePla Kft körültekintő hazai piackutatás és nemzetközi kitekintést követően megvizsgálta az alternatív energiák, megújuló energiaforrások körét, illetve a meghatározó környezetvédelmi szempontokat...

  • Öko — Flotta projekt

    (Magyar) Jövőkép = Biogáz A CNG üzemanyaggal működő motorok kialakításuk révén alkalmasak a biogázzal történő üzemelésre...

  • Miért érdemes Magyarországnak autóbuszt gyártani?

    (Magyar) A jelenlegi helyzet, a korszerűsítő-felújítás, mint ugródeszka, valamint a kitörési lehetőségek...

Miért érdemes Magyarországnak autóbuszt gyártani?

Közlekedéstudományi Intézet — 2011 Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai Tagozat Összeállította Pénzes László tudományos munkatárs, Járműtechnikai Tudásközpont vezetője A jelenlegi helyzet, a korszerűsítő-felújítás, mint ugródeszke, valamint a kitörési lehetőségek.

article-img1A közszolgáltatásban üzemelő autóbusz állományunk életkorának országos átlaga közel 13 év, ugyanakkor a világválság negatív hatásainak felszámolása érdekében kormányunk számos munkahelyet kíván létrehozni.

A korszerűsítő-felújítás, mint ugródeszka.

Az autóbuszipar lendületbe hozásának eszköze lehet — az átmeneti időszakban kiemelt fontosságú — korszerűsítő felújítás munkálataiba való bekapcsolódás, részvétel a közforgalmú közlekedés még gazdaságosan felújítható járműveinek körszerűsítő-felújításában. Az újjáépítés lehetősége szempontjából az üzemek közt meg kell osztani a felújítási feladatokat.

Járműgyártás, mint a kitörés lehetősége

A hazai járműgyártás fellendítése érdekében a minél nagyobb hazai hányaddal készülő autóbuszokat kell preferálni. A hazai gyártási lehetőségek korábban lehetővé tették, hogy az autóbuszok gyakorlatilag teljes terjedelmükben az országhatárokon belül előállított termékekből épüljenek fel.