Hírek

  • Dél-Afrika érdeklődik a magyar buszgyártási technológia iránt​

    Dél-Afrika érdeklődik a magyar buszgyártási technológia iránt​ ( A találkozó létrejöttében a Magyar Autóbuszgyártó Klaszter is közreműködött. ) A Dél-Afrikai Köztársaság a fekete kontinens gazdasági motorja: a Szaharától délre jóformán egész Afrika fejlődésére kihat az, ami ebben az országban történik....

  • Bemutatták a magyar fejlesztésű és magyar gyártású elektromos buszt

    Az evopro cég magyar fejlesztésű és magyar gyártású elektromos buszát mutatta be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter,aki azt szeretné, ha Magyarország Közép-Európa vezető országa lenne az elektromobilitás terén. 

  • MTI_Gazdaság

            Gazdaság-közlekedés-kutatás-fejlesztés –MTI hírek Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az evopro Kft.     Budapest, 2015. április 19., vasárnap  (MTI) – Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az evopro systems enineering Kft., a beruházás az Európai Unió és a magyar állam csaknem 675 millió forintos támogatásával, 1,365 milliárd...

Projektek

  • Öko – Flotta projekt

    A DePla Kft körültekintő hazai piackutatás és nemzetközi kitekintést követően megvizsgálta az alternatív energiák, megújuló energiaforrások körét, illetve a meghatározó környezetvédelmi szempontokat...

  • Öko – Flotta projekt

    Jövőkép = Biogáz A CNG üzemanyaggal működő motorok kialakításuk révén alkalmasak a biogázzal történő üzemelésre...

  • Miért érdemes Magyarországnak autóbuszt gyártani?

    A jelenlegi helyzet, a korszerűsítő-felújítás, mint ugródeszka, valamint a kitörési lehetőségek...

Miért érdemes Magyarországnak autóbuszt gyártani?

Közlekedéstudományi Intézet – 2011 Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai Tagozat Összeállította Pénzes László tudományos munkatárs, Járműtechnikai Tudásközpont vezetője A jelenlegi helyzet, a korszerűsítő-felújítás, mint ugródeszke, valamint a kitörési lehetőségek.

article-img1

A közszolgáltatásban üzemelő autóbusz állományunk életkorának országos átlaga közel 13 év, ugyanakkor a világválság negatív hatásainak felszámolása érdekében kormányunk számos munkahelyet kíván létrehozni.

A korszerűsítő-felújítás, mint ugródeszka.

Az autóbuszipar lendületbe hozásának eszköze lehet – az átmeneti időszakban kiemelt fontosságú – korszerűsítő felújítás munkálataiba való bekapcsolódás, részvétel a közforgalmú közlekedés még gazdaságosan felújítható járműveinek körszerűsítő-felújításában. Az újjáépítés lehetősége szempontjából az üzemek közt meg kell osztani a felújítási feladatokat.

Járműgyártás, mint a kitörés lehetősége

A hazai járműgyártás fellendítése érdekében a minél nagyobb hazai hányaddal készülő autóbuszokat kell preferálni. A hazai gyártási lehetőségek korábban lehetővé tették, hogy az autóbuszok gyakorlatilag teljes terjedelmükben az országhatárokon belül előállított termékekből épüljenek fel.