Hírek

  • Dél-Afrika érdeklődik a magyar buszgyártási technológia iránt​

    Dél-Afrika érdeklődik a magyar buszgyártási technológia iránt​ ( A találkozó létrejöttében a Magyar Autóbuszgyártó Klaszter is közreműködött. ) A Dél-Afrikai Köztársaság a fekete kontinens gazdasági motorja: a Szaharától délre jóformán egész Afrika fejlődésére kihat az, ami ebben az országban történik....

  • Bemutatták a magyar fejlesztésű és magyar gyártású elektromos buszt

    Az evopro cég magyar fejlesztésű és magyar gyártású elektromos buszát mutatta be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter,aki azt szeretné, ha Magyarország Közép-Európa vezető országa lenne az elektromobilitás terén. 

  • MTI_Gazdaság

            Gazdaság-közlekedés-kutatás-fejlesztés –MTI hírek Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az evopro Kft.     Budapest, 2015. április 19., vasárnap  (MTI) – Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az evopro systems enineering Kft., a beruházás az Európai Unió és a magyar állam csaknem 675 millió forintos támogatásával, 1,365 milliárd...

Projektek

  • Öko – Flotta projekt

    A DePla Kft körültekintő hazai piackutatás és nemzetközi kitekintést követően megvizsgálta az alternatív energiák, megújuló energiaforrások körét, illetve a meghatározó környezetvédelmi szempontokat...

  • Öko – Flotta projekt

    Jövőkép = Biogáz A CNG üzemanyaggal működő motorok kialakításuk révén alkalmasak a biogázzal történő üzemelésre...

  • Miért érdemes Magyarországnak autóbuszt gyártani?

    A jelenlegi helyzet, a korszerűsítő-felújítás, mint ugródeszka, valamint a kitörési lehetőségek...

MTI_Gazdaság

 

 

   

Gazdaság-közlekedés-kutatás-fejlesztés –MTI hírek
Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az evopro Kft.

    Budapest, 2015. április 19., vasárnap  (MTI) – Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az evopro systems enineering Kft., a beruházás az Európai Unió és a magyar állam csaknem 675 millió forintos támogatásával, 1,365 milliárd forintos összköltséggel valósul meg – közölte a cég az MTI-vel.

A közlemény szerint a projektben a tervek szerint kifejlesztenek egy olyan megnövelt önjáró képességű trolibuszt, ami jó alternatívája lehet a belvárosi autóbusz forgalomnak, mert részben kötetlen pályán mozogva gyorsan alkalmazkodik a változó városszerkezethez, csúcsforgalmi helyzetekhez.
Kovács László projektvezető az MTI-nek elmondta: eddig két busz prototípusát fejlesztették már ki, a 8 méteres kategóriában egy elektromos buszt és egy range extender meghajtású buszt. Jelenleg is dolgoznak a 9,5 méteres trolibusz, a CNG-busz, és egy elektromos változat kifejlesztésén.
Az evopro systems engineering Kft. által vezetett k+f projekt neves hazai vállalati és intézményi összefogással valósul meg és rendszerszintű megközelítést alkalmaz: azaz a járművet, az infrastruktúrát, és az üzemeltetést egységként kezeli.

hvk \ gte

MTI 2015. április 19., vasárnap 6:50​

 

MTI 2015. április 22., szerda 12:04 Gazdaság-közlekedés- MTI hírek
A turizmusért felelős helyettes államtitkár hop on hop off szolgáltatást javasol a borvidékeken

    Zsámbék, 2015. április 22., szerda (MTI) – Borvidéki hop on hop off szolgáltatás indítását javasolta buszos vállalkozóknak a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára a Busexpót kísérő személyszállítási szakmai konferencián, szerdán Zsámbékon.     

Ruszinkó Ádám a budapesti feladatok közé sorolta a turista autóbuszok védett városnéző útvonalainak kijelölését, a turistabuszok parkolásának, valamint a szállodahajók autóbuszokkal történő kiszolgálásának a megoldását.
Felidézte, hogy a turizmus támogatására 2007 és 2013 között leszerződött 309 milliárd forintból 238 milliárd forintot már kifizettek, a 2020-ig tartó időszakban pedig 230 milliárd forint uniós támogatás áll a turizmus rendelkezésére – mondta.
Idén a GINOP-7-ből a kulturális örökség fejlesztésére 10 milliárd, a természeti örökség fejlesztésére 4,5 milliárd, míg az alternatív hálózatok – például a kerékpáros- és lovas turizmus – kialakítására 3 milliárd forint jut. A gyógyhelyek pedig 4 milliárd forintnyi infrastruktúra fejlesztésre pályázhatnak.
Ruszinkó Ádám kiemelte, hogy az autóbuszos vállalkozások a GINOP-8-ból juthatnak a külső finanszírozást segítő eszközökhöz, például kezességvállaláshoz. A kis- és közepes vállalkozások kaphatnak csak vissza nem térítendő támogatást a mostani uniós költségvetési időszakban – tette hozzá a helyettes államtitkár.
Füle László, a Busexpót, valamint a kísérő konferenciát is szervező Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NIT Hungary) elnöke a konferencián arról beszélt, hogy jövőre lejárnak az autóbuszos közszolgáltatási szerződések, az autóbuszos szolgáltatás másik ága, a különjárati szolgáltatás, amely a turista buszozást fedi, főleg Budapesten küzd problémákkal. Mindkettőnél gond a járművezetők hiánya – tette hozzá az elnök.
A zsámbéki Drivingcamp Hungary területén zajló egynapos rendezvényen 13 cég mutatja be autóbuszait. Közöttük van a Volvo, a Iveco, a Scania, de a Kravtex Kft. is a Credo buszaival. A MAN elhozta a gázüzemű csuklós autóbuszát, amely az év busza lett idén. A magyar Evopro Bus Kft. pedig a Modulo nevű elektromos buszát mutatja be.
A kiállításon 26 beszállító is jelen van, jegykiadó automatákkal, utastájékoztató rendszerekkel, GPS nyomkövetővel és még számos termékkel.

Zsámbék, 2015. április 22., szerda (MTI)