Hírek

  • Dél-Afrika érdeklődik a magyar buszgyártási technológia iránt​

    Dél-Afrika érdeklődik a magyar buszgyártási technológia iránt​ ( A találkozó létrejöttében a Magyar Autóbuszgyártó Klaszter is közreműködött. ) A Dél-Afrikai Köztársaság a fekete kontinens gazdasági motorja: a Szaharától délre jóformán egész Afrika fejlődésére kihat az, ami ebben az országban történik....

  • Bemutatták a magyar fejlesztésű és magyar gyártású elektromos buszt

    Az evopro cég magyar fejlesztésű és magyar gyártású elektromos buszát mutatta be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter,aki azt szeretné, ha Magyarország Közép-Európa vezető országa lenne az elektromobilitás terén. 

  • MTI_Gazdaság

            Gazdaság-közlekedés-kutatás-fejlesztés –MTI hírek Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az evopro Kft.     Budapest, 2015. április 19., vasárnap  (MTI) – Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az evopro systems enineering Kft., a beruházás az Európai Unió és a magyar állam csaknem 675 millió forintos támogatásával, 1,365 milliárd...

Projektek

  • Öko – Flotta projekt

    A DePla Kft körültekintő hazai piackutatás és nemzetközi kitekintést követően megvizsgálta az alternatív energiák, megújuló energiaforrások körét, illetve a meghatározó környezetvédelmi szempontokat...

  • Öko – Flotta projekt

    Jövőkép = Biogáz A CNG üzemanyaggal működő motorok kialakításuk révén alkalmasak a biogázzal történő üzemelésre...

  • Miért érdemes Magyarországnak autóbuszt gyártani?

    A jelenlegi helyzet, a korszerűsítő-felújítás, mint ugródeszka, valamint a kitörési lehetőségek...

Célok

1. A kormány járműipari prioritásainak és intézkedési tervéhez illeszkedően az autóbuszgyártó- és beszállító ipar megerősítése, az iparág munkahelymegtartó képességének javítása, fejlesztése. Cél az autóbuszgyártás Magyarországon még meglévő tudásbázisának felélesztése, a működő autóbuszgyártók és beszállítóik közötti együttműködés elősegítése, az együttműködés kapcsán minél nagyobb magyar hozzáadott érték realizálása, és ezen vállalkozások megerősítése.

2. A válság után keresletgeneráló akcióra van szükség, hozzájárulva a munkahelyek megtartásához a járműiparban, amely a pénzügyi válság hatására jelentősen visszaesett. (2008-ban az ACEA adatai szerint a gépjárműgyártás teljesítménye átlagosan 35%-al csökkent az Európai Unió országaiban.).

3. Megoldási alternatívák felvázolása az állami és önkormányzati tulajdonú közlekedési vállalatok autóbuszflottájának elöregedése miatt fennálló helyzetre.

4. A helyközi közösségi közlekedéssel kapcsolatos koncepció figyelembe vétele.

5. A fentiek következményeképpen a magyar autóbusz- és alkatrészgyártás újra nemzetközileg is versenyképessé tétele.

A fenti célokkal kapcsolatosan a klaszternek alábbi célkitűzései vannak:

I. Kereslet és kínálat összehangolása a buszvásárlást-gyártást illetően
A Magyar Autóbuszgyártó Klaszter célja, hogy az államilag finanszírozott kereslet tekintetében a buszgyártók részére típusokra lebontva egy középtávra összesített keresletet alakítson ki, hogy a termelési és fejlesztési kapacitásaikat a várható kereslet függvényében tudják meghatározni. Ezzel kapcsolatban a programiroda egyeztetéseket kezdeményezett az MNV Zrt és a MABUSZ között. A koordinálás eredményeképp a Buszrekonstrukciós Programiroda megkapta az MNV Zrt.-től a Volánok üzleti tervéből származtatható aggregált keresletet éves bontásban, amely a következőket tartalmazza: 248 db szóló busz, 30 db csuklós busz és 5 db midi busz.

A gyártói oldal részéről konszenzus alakult ki egy közbeszerzési etikai kódex kidolgozásának szükségességére a hazai gyártók egyenlő elbánásának, illetve a gyártók fair versenyben történő részvételéhez, amelyre a gyártói oldal január végéig megküldik javaslatait a BRP részére. A BRP elvégzi a közbeszerzési etikai kódex Volán vállalatokkal, önkormányzati vállalatokkal és BKV-val történő egyeztetését, illetve a Volán vállalatoknál az MNV Zrt. részére közvetíti ezen etikai kódex fontosságát. Az MNV Zrt vállalta, hogy a rendelkezésére álló tulajdonosi eszközökkel mindent megtesz a kidolgozott és egyeztetett etikai kódex alkalmazásáért.

II. Együttműködési érdekérvényesítés
A fentebb meghatározott kereslet és fejlesztési igények alapján egy érdekérvényesítő szövetségnél erősebb kötelékekkel közös érdekek, és feladatmegosztás mentén szerveződő buszgyártói klaszter kialakítása szükségeltetik, amelyben a résztvevők az alábbi területeken működhetnek együtt:
• közös fejlesztések, fejlesztések megosztása, ötletek menedzselése
• közös beszerzések
• a hatékonyság növelése érdekében egységes “magyar” szabványok kidolgozása
• együttműködés hazai, és export értékesítés bővítésében
• érdekképviselet

III. Magyar buszgyártók exporttevékenységének bővítése, exportösztönzés
A klaszter vállalja a magyar buszgyártók exporttevékenységének ösztönzését, a külföldi megkeresések összehangolását a magyar gyártói kapacitásokkal különös tekintettel a fejlődő piacokra (pl. Tunézia, Egyiptom).
A klaszter vállalja a buszgyártói oldal exporttevékenység iránti nyitottságának növelését.

IV. Zéró emissziós technológiák, valamint alternatív hajtású buszok fejlesztésének támogatása
A klaszter közreműködik a már rendelkezésre álló pályázati források felkutatásában, felhasználásában (ld. GOP-os klaszter pályázatok), támogatja a Zéró emissziós technológiák alkalmazását, egyes projekteknél koordináló, katalizátor szereplőként vesz részt.