Hírek

  • Dél-Afrika érdeklődik a magyar buszgyártási technológia iránt​

    Dél-Afrika érdeklődik a magyar buszgyártási technológia iránt​ ( A találkozó létrejöttében a Magyar Autóbuszgyártó Klaszter is közreműködött. ) A Dél-Afrikai Köztársaság a fekete kontinens gazdasági motorja: a Szaharától délre jóformán egész Afrika fejlődésére kihat az, ami ebben az országban történik....

  • Bemutatták a magyar fejlesztésű és magyar gyártású elektromos buszt

    Az evopro cég magyar fejlesztésű és magyar gyártású elektromos buszát mutatta be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter,aki azt szeretné, ha Magyarország Közép-Európa vezető országa lenne az elektromobilitás terén. 

  • MTI_Gazdaság

            Gazdaság-közlekedés-kutatás-fejlesztés –MTI hírek Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az evopro Kft.     Budapest, 2015. április 19., vasárnap  (MTI) – Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az evopro systems enineering Kft., a beruházás az Európai Unió és a magyar állam csaknem 675 millió forintos támogatásával, 1,365 milliárd...

Projektek

  • Öko – Flotta projekt

    A DePla Kft körültekintő hazai piackutatás és nemzetközi kitekintést követően megvizsgálta az alternatív energiák, megújuló energiaforrások körét, illetve a meghatározó környezetvédelmi szempontokat...

  • Öko – Flotta projekt

    Jövőkép = Biogáz A CNG üzemanyaggal működő motorok kialakításuk révén alkalmasak a biogázzal történő üzemelésre...

  • Miért érdemes Magyarországnak autóbuszt gyártani?

    A jelenlegi helyzet, a korszerűsítő-felújítás, mint ugródeszka, valamint a kitörési lehetőségek...

Befutott július 31-én az új troliflotta prototípusa Szegedre.

Befutott szerda reggel az új troliflotta prototípusa Szegedre. A járművet tréler szállította a csehországi Plzenből. A véglegesítés, mérés és tesztelés után jármű várhatóan októberben tehet típusvizsgát, és a tervek szerint januárban állhat forgalomba az új szegedi 10-es trolivonalon, vagyis a tarjáni Víztorony tér és a Klinikák végállomás között. A 13-tagú flotta járműveit szerződés szerint 2014 augusztusáig folyamatosan szállítja le a magyar-cseh cégtársulás. A tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (nagyjából 228 millió forint) áron szállítja le a járműveket. A cégtársulás tagja a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a plzeni Skoda Electric a. s. A gyártás a székesfehérvári Ikarus ipari parkban kezdődött márciusban, a karosszériát májusban szállították tovább a csehországi Plzenbe, ahol beleszerelték az elektromos berendezéseket.  A járművek 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek lesznek és 124 utast szállítanak. A színük piros a szegediek szavazatai alapján.

forrás: Délmagyar.hu

Trolibusz prototípus Szegeden

 

A leszállított trolibusz 18,75 méter hosszúságú, nagy befogadóképességű csuklós jármű, egyszerre 124 utas szállítására alkalmas. Korszerű, környezetbarát, a blue tech technológiának köszönhetően felső vezetékről és akkumulátorral is képes közlekedni. Energiatakarékos konstrukció, mivel a jármű a fékezési energiát visszatáplálja az akkumulátorba, amellyel növelhető az önjárás képessége kb. 7 km-es úthosszúságig.

Az utasok számára a komfortos utazást biztosítja a légkondicionáló, az alacsony padlózat valamint  az úgynevezett „térdeplő funkció”, azaz a megállóknál a padló 80 mm-es meghajlással a járdával egy szintre kerül. Ezen kívül rendelkezésre áll lenyitható rámpa is, mely segíti a babakocsival és kerekesszékkel közlekedőket.

A mai trendnek megfelelően „mosolygósra” formatervezett a jármű külső kialakítása elölről és hátulról is, audiovizuális utas tájékoztató segíti a forgalmat a jármű belsejében és kifelé is. A korszerű technológiai megoldások folyamatos kommunikációt tesznek lehetővé a forgalomirányító központtal, így biztosított a megállóknál a valós idejű tájékoztatás. A beépített fekete dobozzal a jármű műszaki és forgalmi adatai rögzíthetőek (hőmérséklet, megállt-e a jármű, az ajtók kinyíltak-e), az adatok visszakereshetőek és lejátszhatóak. A vezetőtér komfortos, ergonómiai szempontból minden igényt kielégít. A kamerarendszer a biztonságot szolgálja, az utastér mellett a tolatást és a le és felszállást is megfigyeli.

A karosszéria teljes egészében magyar fejlesztés és gyártás a székesfehérvári Ikarus részéről, a hajtásláncot Európa egyik legkorszerűbb gyára, a cseh Skoda Electric a.s., szerelte a járműbe.

A projekt keretében 13 trolibusz kerül Szegednek átadásra 2014. augusztusáig.

 

 

 új troli